Głównym celem udziału Spółki w akcji jest wspieranie równego traktowania i szacunku na drogach wśród rowerzystów i kierowców samochodowych. Ideą kampanii jest propagowanie bezpiecznej odległości, jaką powinni zachować kierowcy podczas wyprzedzania rowerzysty. Stowarzyszenie Zdrowy Rower dzięki prowadzonej kampanii edukacyjnej „150 cm dla rowerzysty” przypomina kierowcom, że zachowywanie odstępu zapewni bezpieczeństwo nie tylko rowerzystom, ale również im samym.
Jak pokazują badania, właściciele jednośladów nie czują się pewnie na drodze, jeżeli muszą ją współdzielić z samochodami. Tytułowe 150 cm jest komfortowym odstępem, zakładającym przepisowy dystans 1 metra oraz dodatkową przestrzeń, która ułatwia jazdę blisko krawędzi jezdni.
Działania Dadelo S.A. w ramach akcji
Jednym z założeń akcji jest dystrybucja żółtych naklejek z ilustracją bezpiecznej odległości na drodze pomiędzy samochodem a rowerem, z zaznaczonym 150-centymetrowym odstępem, jaki należy zachować podczas manewru wyprzedzania. Kierowcy, wspierający akcję mogą umieszczać je w widocznych miejscach na swoich pojazdach.
Centrumrowerowe.pl, które dołączyło do partnerów akcji, w ramach współpracy ufundowało dodatkową pulę naklejek wspierających akcję, które dołączane są do każdego zamówienia złożonego w sklepie internetowym.
W ten sposób spółka wraz ze stowarzyszeniem Zdrowy Rower przypomina kierowcom, że zarówno cykliści, jak i kierowcy są równoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego, a podczas poruszania się po ulicach powinni dbać o wzajemne bezpieczeństwo.